Fogak gyökérkezelése

Más szóval gyökérkezelés, melynek célja a már elhalt, illetve a visszafordíthatatlanul begyulladt fog megtartása, konzerválása a foghúzás helyett.

Ennek során megnyitjuk a fog belsejében és gyökérében lévő csatorna- és kamrarendszert. Ebből eltávolítjuk a fogbelet, mely egyébként normál körülmények között biztosítja a fog  csekély alkalmazkodóképességét. Ez idegekből, erekből és kötőszövetből áll. Ezt hívja a köznyelv „idegölésnek”.

A közhiedelemmel ellentétben a gyökérkezelést érzéstelenítésben végzik és fájdalmatlan.

Ha a fog nagyon gyulladt, akkor valóban a leggondosabb érzéstelenítés sem használ a szövetek savas kémhatása miatt. Viszont ilyenkor nem is kíséreljük meg a fogbél eltávolítását, ami valóban nagy fájdalommal járna, hanem csak megnyitjuk a fogat és olyan gyógyszert helyezünk bele, melynek hatására elhal a már végső stádiumban lévő, visszafordíthatatlanul gyulladt fogbél.

Ezután következik a csatornarendszer kémiai és mechanikai megmunkálása, melynek során eltávolítjuk a fertőzött szöveteket. Ennek nagyon hatékony és megbízható kiegészítője a laser. Szükség esetén gyógyszeres lezárás következik, mely pusztítja a maradék baktériumokat, illetve segíti a környező szövetek regenerálódását. Ha a csatornarendszer alkalmas már a végleges ellátásra, következik a gyökértömés. Ennek célja az egész csatornarendszer hermetikus lezárása, hogy ne maradjon „holttér” a fogban. Erre legalkalmasabb a természetes eredetű guttapercha. A guttaperchák közötti réseket pedig úgynevezett sealerrel, gyökértömő pasztával töltjuk ki.

-Bejelentkezés

Porcelán korona
  A fogra helyezett, az eredeti foghoz nagyon hasonló „sapka", mely... »Elolvasom a tippet
Érzékenyek a fogai?